با ما در تماس باشید: ۰۹۳۸۰۱۳۷۰۸۵☎02133972672
رنو یدک وکیلیان

تاریخچه رنو

Wednesday، ۲۰ Esfand ۱۳۹۹

اولین جرقه های تاسیس شرکت رنو روزی زده شد که لویی رنو، سوار بر اتوموبیل رنو وویتورت از خیابان LEPIC پاریس گذشت. او برای نخستین بار خودروی تولید کرد که به سیستم انتقال قدرت مجهز بود.

از این سو میتوان گفت شرکت رنو در شب 24 دسامبر سال 1998 ،زمانی که 12 عدد از این خودرو در شب اول به فروش رفت متولد شد.

مارسل و فرناند رنو که برادران لویی بودند در سال 1898 شرکت رنو را تاسیس کردند و لویی تصمیم گرفت به عنوان کارمند در بخش طراحی خودروها بماند. در همان سال رنو وویتورت توانست برنده اولین مسابقه اتوموبیل رانی شود و همین وموضوع باعث شد 71 دستگاه از این اتوموبیل در آن سال به فروش برسد.

رنو و جابه جایی 4000 سرباز

تاریخ ساز بودن رنو به اینجا ختم نمیشود. در سال 1914 وزارت جنگ فرانسه از رنو درخواست همکاری و تامین تاکسی ها ، آمبولانس ها،موتور هواپیما،خمپاره ها و ... را کرد. و 31 قرارداد بین آنها بسته شد.

در آن سال به دلیل بسته بودن خطوط راه آهن و عدم وجود کامیون، فرستادن نیروهای تازه نفس کار پیچیده‌ای بود اما ژنرال گالینی، فرمانده ارتش تصمیم گرفت از رانندگان تاکسی شهر کمک بگیرد. خودروهای رنو در آن زمان تاکسی‌های رسمی پاریس بودند. بنابراین صدها تاکسی رنو در پادگان شهر جمع شدند و کار انتقال سربازان به رودخانه مان را آغازکردند. در همان دوران تاکسی های رنو با جا به جا کردن 4000 سرباز رکوردار شدند.

زمانی که در سال 1925 اولین لوگو لوزی رنو ساخته و منتشر شد. پیشرفت های رنو وارد سیر صعودی خود شدند. به طوری که سال 1929 کارخانه ایل سگوئین افتتاح شد.

سال 1945 رنو به عنوان برندملی کشور فرانسه شناخته شد.

سال ۱۹۴۶رنو 4CV جدید ارائه شد.

رنو 4CV در ماه اکتبر در نمایشگاه خودروی پاریس

سال ۱۹۵۶ رنو Etoile Filante رکورد زد

سال ۱۹۵۶رنو دافاین ( Dauphine ) عرضه شد
.

سال 1959 و عرضه رنو استفاته ( Estafette )

رنو در سال ۱۹۵۹ رنو استفاته اولین خودروی دیفرانسل جلوی خود را به بازار معرفی کرد. نیمی از خودروهای تولید شده به خارج از فرانسه و در درجه اول به ایالات متحده آمریکا صادر شدند.

سال ۱۹۶۱ رنو از خودروی رنو ۴ خود رونمایی کرد؛ یک اتفاق فرهنگی واقعی

رنو 4L اولین "خودرویی برای زندگی" حاصل ایده ساخت اتوموبیل همه فن حریف بود! که بتواند واقعاً همه جا برود و در همه شرایط ثابت کند که خودروی مفیدی است. مدل ۵ در معرفی شده در سال ۱۹۶۱ این قابلیت را داشت که خم شدن صندلی عقب خودرو به یک ون تبدیل شود. رنو بیش از ۸ میلیون دستگاه از این خودروی فوق العاده را تولید و به بیش از ۱۰۰ کشور جهان صادر کردند. دوران حرفه‌ای این خودرو در ۲۱ دسامبر ۱۹۹۴ به پایان رسید.

سال ۱۹۶۵ رونمایی از رنو ۱۶ هاچبک

رنو ۱۶ در ژانویه ۱۹۶۵ به بازار معرفی شد. این خودروی کامپکت هاچبک با طراحی فوق العاده خود توانست به موفقیت بزرگی دست یابد.

سال ۱۹۷۲ تولدت مبارک رنو ۵ معروف

رنو با هدف قرار دادن جوانان و بانوان خودروی شهری تازه ای را با طراحی متفاوت که عادات رانندگی را تغییر می‌داد به بازار خودروی جهان معرفی کرد. طراحی داخلی خودرو با رنگ‌های روشن و صفحه‌های مربع شکل عرضه شد. رنو ۵ در اولین سال عرضه در بازار خودروی فرانسه توانست ۵ درصد سهم بازار را از آن خود کند. سه سال بعد این محصول رنو توانست به پرفروش‌ترین خودروی بازار اروپا تبدیل شود. رنو ۵ برای بیش از ده سال در صدر جدول خودروهای کامپکت فرانسه قرار داشت. شرکت رنو توانست ۵.۳۲۵.۰۰۰ دستگاه از این محصولش را در سرتاسر دنیا به فروش برساند. رنو 5 برای ما ایرانیان هم خودروی خاطره سازی بوده و تا همین دو دهه پیش جز اولین خودروهای رانندگان مبتدی، خانم ها و... بوده رنو 5 که در ایران به نام های رنو pk هم شناخته میشد هنوز هم گاهی در خیابان های ایران دیده میشود!

معرفی رنو اسپس ( ESPACE ) اولین خودروی چند منظوره ( MPV ) دنیا

زمانی که رنو در سال ۱۹۸۴ خودروی اسپس را به رسانه‌ها معرفی کرد توجه بسیاری از علاقمندان خودرو از سرتاسر جهان را به سوی خود جلب کرد. اما ضمانتی وجود نداشت که این خودرو بتواند در آن زمان به موفقیتی دست یابد. تا زمان معرفی این خودرو هیچ کسی وسیله نقلیه ای ندیده بود که چنین جادار و همه کاره باشد. اسپس با دارا بودن صندلی‌های انعطاف پذیر می‌توانست با چرخش آنها به اطراف تبدیل به یک اتاق نشیمن شود. این ویژگی اسپس تعجب آور و جذاب بود.

شرکت رنو بعد از خصوصی سازی در سال 1996 توانست برای خودش تصمیم های بزرگی بگیرد که از جمله ی آن میتوان به افتتاح مجموعه آیرتون سنا در برزیل، امضای تفاهم نامه با شرکت نیسان، خرید 51 درصد از سهام شرکت داچیا، تاسیس شرکت رنو-سامسونگ موتورز،خرید 25 درصد سهام شرکت آتوواز و غیره و غیره...

تا به امروز با گذشت حدود 120 سال از تاسیس شرکت رنو،این شرکت بارها و بارها به عنوان یکی از تاثیر گزارترین شرکت های تولید خودرو در زمینه های مختلف شناخته شده است.

ممنون که همراه ما بودید.

منبع: renault-iran.com